Danger_274067


まるはし150


公開テストパッチからの変更点は赤字にしてあります



エクスパンション 2: Survival(サバイバル)
  • このコンテンツにアクセスするためにはDLC「サバイバル」を持っている必要がある
  • XboxOne、PCは11月22日、PS4は12月20日より利用可能
サバイバルモード
寒さ、病気、空腹、装備を取り除かれ、猛烈な吹雪に襲われた時、あなたはダークゾーンで安全に生き残らなければならない。 サバイバルの成功には、消耗品、暖かい服、サバイバル装備を見つけることが不可欠です。 しかし、環境だけが唯一の危険ではありません。 他のエージェントや破壊的なハンターがあなたのサバイバルの最大のチャレンジとなります。

  • サバイバルは、サバイバルの仕組みと永久的な死を伴うよりハードコアな体験を提供するゲームモードです
  • ゲームモードは24人のプレイヤーが参加し、マンハッタンの修正版で行われ、オープンワールド全体を利用しています
  • ゲームモードはセッションベースで、1つのゲームは最大2時間続きます


アップデート 1.5
ゲームの変更
  • ワールドクラス5を追加(224+ GS)
    • 敵NPCレベル34
    • 最大装備スコア256
    • 侵略ヒロイックはワールドクラス5のみで利用可能

  • ネームド(ユニーク)防具がゲーム内に実装
  • 各ギアスロット毎に利用できユニークなタレントを持っている
  • ネームド防具はワールドクラス5のサバイバルモードでドロップされる
    • [マスク] Ferro’s oxygen mask: 燃焼状態でもしばらく射撃できる
    • [ニーパッド] Shortbow championship pads: グレネードのヒューズタイマーを短くする
    • [ホルスター] Colonel Bliss’ holster: サイドアームを強力に改良する
    • [グローブ] Skulls MC gloves: 装備セットボーナスが発動していない時にダメージ増加
    • [ボディアーマー] Barrett’s bulletproof: スキルがクールダウン時に強力なボーナス
    • [バックパック] NinjaBike messenger bag: DZで死亡時にXP、ドロップ品の損失が少なくなる
  • PVPにおけるアーマーダメージ:対人戦でのダメージ計算はターゲットのアーマーの1/3と射手のアーマーダメージは等しく無視する
  • PvPのよろめき: よろめき武器 (ショットガンとマークスマンライフル) はターゲットのエイムをぶれさせる
  • Tactical Advance:このタレントは最大ダメージが30%増加
  • 保管庫は70から150に増加

報酬とベンダー
  • NPCはクラフト材料をドロップする可能性がありワールドクラスにより高品質のものをドロップする
  • シーズンパスのオープンサプライドロップはワールドクラスにより比例します
  • 作戦基地のクレート(武器パーツボックスなど)じゃワールドクラスに比例する
  • ベンダーアイテムはプレイヤーの装備スコアに比例する
  • クレジット、フェニックスクレジットはワールドクラスにより比例する

武器
  • タレント
    • スウィフト:リロードスピードボーナスが15%から25%に増加
    • プロビデント:このタレントはワールドクラス5から削除され装備スコア256武器の再調整でも付かなくなる
    • ハリード、フォーカス、ディシプリンはPP19、G36、SVDのユニークタレントではなくなった 
  • 全武器タイプ
    • 腰撃ちはADSより強い反動をになる
    • この影響は武器タイプにより変化する
    • マークスマンライフル、LMG、アサルトライフル、SMG、ショットガン、サイドアーム

  • SMG
    • Vector 45 ACP & First Wave Vector 45 ACP: 基本マガジンサイズを25に増加
    • MP7: 基本ダメージが9%増加

  • LMG
    • 装備スコア256のLMGでカバー外ターゲットへのダメージが僅かに減少
    • M60: 基本ダメージを3%減少
    • M60 & M249 精度を得るのにより時間がかかるようになる
    • ハングリーホッグ: ワールドクラス5のスケーリングの重複を防ぐため基本ダメージを13%減少

  • ショットガン
    • エイムアシストを低下
    • 精度に対する効果を低下
    • ヘッドショットボーナスを80から60%に減少
    • Showstopper: カバー中の精度が減少
    • M870: 基本ダメージを12%減少

  • 追加される12種類の武器はワールドクラス5でドロップする
    • MG5 Light Machinegun
    • Infantry MG5 Light Machinegun
    • Famas Assault Rifle
    • Model 700 Marksman Rifle
    • M700 Tactical Marksman Rifle
    • M700 Carbon Marksman Rifle
    • Converted USC Submachinegun
    • Police UMP-45 Submachinegun
    • Tactical UMP-45 Submachinegun
    • Snub nosed Rhino Pistol
    • Rhino Pistol
    • Rhino Special Pistol

  • 4つの最上級武器 (様々な装備スコアで入手可能):
    • Golden Rhino
    • Urban MDR Assault Rifle
    • Tommy Gun
    • Thompson M1928


装備セット
  • ファイナルメジャー
    • 4 セットボーナス: グレネード追加時間は15秒から8秒に変更

  • ハンターズクリード
    • 3 セトボーナス: ヘッドショットボーナスは20から10%に減少

  • 新装備セット「FrontLine」:
    • 2 セットボーナス: +15% 対エリート防衛
    • 3 セットボーナス: +30% バリスティックシールド回復
    • 4 セットボーナス: バリスティックシールド使用時にSMGが使用可能になるがSMGのクリティカルチャンスは0%になる


スキル変更
  • Pulse
    • 全MOD (リーコンパック以外): の持続時間を20%減少 25秒から20秒.
    • リーコンパック:持続時間を14.3%に増加 17.5秒から20秒 クールダウン時間を25%減少 60秒から45秒
    • タクティカルスキャナー:クールダウン時間を10%増加 60秒から66秒


  • ファーストエイド
    • 除細動器:回復を10%増加 1500から1650
    • 過剰摂取:自己回復を10%減少 1500から1350 クールダウンを10%増加 60秒から66 秒


  • サポートステーション
    • 全MOD (免疫付与を除く): 持続時間を10%増加 20秒から22秒

  • 粘着爆弾
    • 基本とセンサーヒューズ: クールダウンを10%減少 90秒から81秒
    • BFB:クールダウンを4.8%減少 105秒から100秒


  • 追尾マイン
    • クラスター:出血効果時間を25%減少 8秒から6秒(総出血ダメージは変化なし)


  • バリスティックシールド
    • 全MOD:NPCはシールドに10%ダメージを与える

  • スマートカバー
    • 全MOD(トラッパーを除く): スキルパワー、ダメージ耐性、武器安定性と精度は20%減少 150%から120%

  • タクティカルリンク
    • ダメージボーナスを16.7%増加 30%から35%
    • 持続時間を8.3%増加 12秒から13秒

  • サバイバーリンク
    • 持続時間を8.3%増加 12秒から13秒


PC Only
  • [PC Only] Added a radial menu for emotes.
  • [PC Only] Added a new UI rendering setting that will reduce game latency at the cost of framerate.

Bug Fixes
  • Fixed a bug where players could trap elite NPCs inside a spawn closet during Dragon’s Nest – Eliminate the Collective checkpoint.
  • Fixed a bug where players would not be able to carry the Fuse box object if they were facing a certain angle.
  • Fixed instances where players could obtain High-End items at too low levels.
  • Fixed a bug where the interaction radius around the Crafting Table was too small.
  • Fixed a bug where weapon talents that would buff the player would be purged after switching weapons.
  • Fixed a bug where the Medved and Warlord High-End weapons would drop at 163 Gear Score in Incursions at any World Tier.
  • Fixed a bug where swapping out the 4th piece of a gear set with one of the same type would disable the 4-piece set bonus. This affected Tactician’s Authority, Sentry’s Call and Striker gear sets.
  • Fixed a bug where Wildfire, Shrapnel and Fear Tactics would not apply their effects to nearby enemy targets.
  • Fixed a bug where players would not be able to use Recovery Link signature skill while aiming another skill.
  • Fixed a bug where the Recovery Link would not automatically trigger if the player took fatal damage while aiming down sights.
  • Fixed a bug where weapon talents would not activate if the player had fulfilled exactly the required stat value.
  • Fixed a bug where equipping a weapon directly from dropped loot would replace the players current weapon instead of an empty slot.
  • Fixed a bug where sometimes looted containers and props would still be highlighted as loot-able in the game world.
  • Fixed a bug where recalibrating Enemy Armor Damage stat would not use the correct values at 163 Gear Score.
  • Fixed a replication issue that occurred when the player was performing a two-hand vault over an obstacle in the game world.
  • Fixed instances where the Fuse box objects would not replicate correctly when players would leave the mission instance.
  • Fixed game framerate while inside any inventory that has a large number of items.
  • Fixed a bug where the Signature Skill icon would not disappear when “auto-hide HUD” option was enabled.
  • Fixed a bug where players could not scroll an item description during item compare, in certain conditions.
  • Fixed a bug where the UI would not show the new item notification when a skill mod was unlocked due to a Base of Operation upgrade.
  • Fixed a bug where the Automatch megamap screen inside Underground mode would display activities that were not available for matchmaking.
  • Fixed a bug where the player’s health bar would overlap the Gear Score value while the Stash is open.
  • Fixed a bug where some vendors in the Base of Operations were not displayed on the megamap or the minimap.
  • Fixed a weird door.


PC Specific [PC only]
  • Fixed a bug where the first keyboard tap to deploy a skill would not register immediately after the skill was equipped or came off cooldown.
  • Fixed a bug where the player would not be able to shoot for several seconds after having thrown a skill or a grenade.
  • Fixed a bug where players would get unmuted after being killed in the Dark Zone.
  • Fixed a bug where the World Bracket UI was not affected by the HUD eye focus for the Tobii Eye Tracker.
  • Fixed a bug where players could still interact with the crafting table even though they received an “inventory is full” notification.
  • Fixed a bug where window size would not actually change when switching the video settings to windowed mode.



必要最低限だけざっくりと訳しました
必要だと思ったらバグフィックスなど後半部分も追記します



データベース系